Masină nouă sau masină second hand?

      Mulți oameni sunt nehotărâți când vine vorba de achiziția unui autoturism, mereu au în cap dilema masină nouă vs mașină second hand mai ales cand bugetul este limitat sau vor confort și mai multe dotari, alt statut social, vor să-și impresioneze pretenii etc.

      Primul lucru care îl facem în zilele noastre înainte de achiziția unui autoturism este să consultam internetul unde gasim o gramadă de articole si informații, pe diverse siteuri, forumuri, bloguri, multe dintre ele eronate sau greșite ce ne duc în eroare, sau cerem sfatul unui prieten care  de cele mai multe ori este „habarnist” . Nu ne mai ramâne decât să apelăm la un cunoscator sau să ne informam noi foarte bine înainte de Atenție! alegerea autoturismului comform prorităților noastre:

  • mașina în ce zonă va fii exploatata: oraș, suburbie ,comună, sat.
  • la ce o folosim.
  • câți km mergem cu ea intr-un an.
  • câte persoane merg cu automobilul.
  • ce motor preferam mă refer la combustibil, diesel sau benzinar (aici ar trebui sa luam în considerare câți km facem și cat timp mergem  în oraș/în afara orașului).
  • câți ani vrem să o folosim.

Avantajele automobilelor noi:

  1. garanție – deci eventualele defectiuni din fabrică ce se petrec in timpul garanției vor fi reparate de către producator gratuit pe baza garanției.
  2. impact psihologic că este mașină noua – arata ca este nouă si miroase a nouă (eventual în interior a prenadez)
  3. masini mai eco – mașini ce dispun de motoare cu catalizator începand de la Euro 5 în sus, deci poluează mai puțin.
  4. consum de carburant mai redus – datorită noilor tehnologii din motoare s-a scazut consumul de carburant.
  5. cunoasterea autoturismului  si cum va fi exploatat, defectele ce apar pe parcursul anilor în garanție și înafara garanției.

Dezavantajele automobilelor noi:

  1. devalorizarea rapidă- prețul mașinii noi scade cu 25% odata  ce este vanduta de catre dealerul autorizat sau chiar după ce iese pe porțile fabricii   (multe  dintre autoturisme  ce ramân pe stoc la dealer pierde din valoare numai stand de-a lungul anilor la prezentare afară sau în sediul reprezentanței).
  2. prețul crescut- nu toata lumea își permite minim 6000-7000 de Euro pentru un autoturism nou și ala romanesc adică Dacia Logan, care fie ca ne place sau nu este ce-a mai ieftină mașină comercializată în România într-o variantă de dotare standard sau cheală.
  3. revizii periodice și obligatorii în reprezentanțele  marcilor pentru pastrarea garanției la 10.000-15.000 km în funcție de producator- reviziile se fac conform producatorului, specificat clar în cartea tehnică a autoturismului ceea ce înseamnă cost crescut în funcție de producator.

Avantajele automobilelor second hand:

  1. cost de achiziție mai scazut – poți să-ți cumperi mașină și cu 1500-2000 de euro sau mai puțin, dacă ai neaparat nevoie ceea ce în cazul unui autoturism nou este imposibil.
  2. devalorizare mai mică
  3. service mai ieftin decât la reprezentanțele auto la revizii și la alte reparații
  4. gasim piese mai ieftine decât cele originale, facute de alți producători – deci cost mai redus
  5. piese gasim și din dezmembrari de la autoturisme asemanatoare cu autoturismul nostru – alt avantaj
  6. dotări mai multe decât la un autoturism nou și chel în mai puțini bani
  7. statut social mai bun în cazul autoturismelor premium/mai scumpe decât un autoturism nou să zicem autohton  sub 9.000-10.000 de Euro (nu toată lumea își cumpară Dacie, fiecare cumpară după  preferinte ).

Dezavantajele automobilelor second hand:

  1. multe mașini aduse din strainatate și „jmecherite” pregatite pentru vanzare.
  2. mașini cu mulți km dați înapoi, în unele cazuri și cu 100.000 – 150.000 de km înapoi (ex mașină de 220.000 dat cu 100.000 km înapoi și vandută ca mașină de 120.000 de km ceea ce însemnă profit mai mare pentru comerciant/samsar).
  3. multe autoturisme avariate unele chiar grav, reparate și vandute ca mașini bune, neavariate.
  4. autoturisme  îmbatranite si nesigure cu mulți km, unele vechi de 20-25 de ani……
  5. se strică mult mai repede, anii și exploatarea își spun cuvântul – costurile cresc cu  sute/mii de Euro în cazul stricăciunilor la injecție, injectoare, turbine, etc.
  6. autoturismele second hand pot dispune de multe cosmetizări si defecte ascunse.
  7. autoturismele second hand poluează mai mult în funcție de motor si norma Euro de care dispun.
  8. taxa de poluare crescută în cazul masinilor second hand fara taxa platită în funcție de motor si norma Euro a catalizatorului.

Aritmetica și calculele le face fiecare când este hotarât să-si aleaga  AUTOTURISMUL MULT VISAT!

Dacă va placut articolul lasați un comentariu!