Review Daewoo Tico

Salut si la multi ani! Este primul articol in acest an si vreau sa continui cu cat mai multe articole, va fi un articol mai scurt si mai la obiect.

Daewoo Tico este un automobil de clasa mini produs de catre compania Coreeana, Daewoo Motor Co., Ltd companie ce a activat si in Romania la fabrica Daewoo din Craiova. Poate va intrebati de ce fac review la Daewoo Tico in 2018 si am sa va raspund ca este o masina mica potrivita pentru oras si zone rulare, este potrivita pentru incepatori si ideala pentru distante mici, nu este o masina care sa impresioneze, este ieftina, consuma putin si usor de intretinut. Un Daewoo Tico se gaseste in Romania  de la 400 de euro si „graviteaza” in jurul a 1000 de euro in functie de gradul de uzura, numar de kilometri, starea caroseriei si dotari. Totusi un automobil marca Daewoo Tico in stare buna se gaseste de la 700-800 de euro dar gasiti si la 600 de euro si sa nu uitati ca mai puteti  negocia.

Daewoo Tico a fost produs si lansat in Coreea de Sud din anul 1991 pana in anul 2001 bazata pe platforma tehnica a lui Suzuki Alto. Masina s-a mai produs si in Europa de Est: Polonia si Romania dar si in Uzbekistan. Revenind la platforma tehnica a lui Daewoo Tico care este comuna cu ce-a a lui Suzuki Alto mai exact a trei-a generatie produsa intre ani 1988-1994, CL-CM11. A se observa  urmatoare poza.

623_1024px-suzuki_alto_1992Sursa poza: http://en.suzukiclub.cz/gallery_detail.php?id=623

Motorizare Daewoo Tico

Daewoo Tico dispune de o singura motorizare pe benzina cu 3 cilindri in line de 796 cm3 S-Tec.

Date tehnice motor: 0.8, 31 kW (40/42 CP) l3 6v SOHC, carborator 1996-1999/ injectie mono punct 2000-2002, produs intre ani 1996−2002 si identificat dupa cod F8C si are un cuplu de 60 Nm atins intre  2800-3600 de rpm.

Carburatia consuma mai putin chair si cu 1/2 litri la 100 km in oras dar porneste mai greu iarna, pe cand injectia mono punct consuma mai mult  este euro 2 si porneste la sfert de cheie pe vreme rea, iarna.

Ca dotari Daewoo Tico nu se poate lauda de cat cu aer conditionat,  disponibil la vremea lui optional si cu radiocasetofon care ulterior poate fii inlocuit cu un cd player/ mp3 player, pentru masinile dotate, pe langa cele mentionate mai avea servo frana, centura in trei puncte, bancheta spate rabatabila, etc. Totusi pentru vremea lui fata de „batrana” dacie 1310/1410 aer-ul conditionat al lu Daewoo Tico era un lux in ani 1997, 1998, 1999, 2000, in 2001 apare Dacia Supernova clima, care avea aer conditionat.

Poza Daewoo Tico:

daewoo_tico_1

La capitolul siguranta Daewoo Tico nu a fost testat totusi este o masina proiectata de japonezi la sfarsitul ani-lor 80 cea ce nu îi ofera o protectie prea mare avand structura de rezistenta specifica masinilor mici din vremea respectiva cu stalpi subtiri. Fac referire la siguranta pasiva nu la cea activa, iar la cea activa lipseste ABS-ul, centurile cu limitare de efort si pretensionare, controlu stabilitati, etc.

Daewoo Tico a fost inlocuit de catre Daewoo Matiz din lipsa elementelor de securitate, elemente pe care l-am prezentat mai sus iar dintre care amintesc doar ABS-ul si airbag-urile.

Punctele forte ale lui Daewoo Tico fiind motorul si cutia de viteze!

Probleme tehnice Daewoo Tico, problemele pot varia de la caz la caz dar dintre cele mai frecvente am sa enumar cateva,  pentru asi face o idee viitori cumparatori de tico care imi citesc articolul:

1. Probleme ale socului automat este o problema specifica lui Tico multi posesori se confrunta cu aceasta problema

2. Probleme cu capete de bare si bielete antiruliu, dar astea sunt probleme specifice drumurilor din Romania.

3. Tico mai poate avea diverse probleme electrice: cum ar fi sa nu mearga faza scurta sau probleme la stopurile spate ori bateria, etc.

Avantaje. Masina este foarte fiabila, se intretine usor cu cost redus,  foarte buna in orasele mari si aglomerate unde se poate gasii loc de parcare foarte usor datorita dimensiunilor reduse, consum redus, destul de stabila in curbe intrecand si ilocuitorul ei Matiz-ul si alte masini din aceeasi clasa gen Opel Agila. Mult mai rezistenta la rugina decat Matiz-ul si Dacia Supernova,Dacia Solenza, Ford Fiesta Mk4/MK5, etc., mai ales modelele produse in Coreea.

Dezavantaje. Nesigura in caz de accident (totusi faptul ca se deformeaza si nu are caroseria foarte rigida insemna ca preia o parte din impac daca accindetul nu este foarte grav va poate salva viata fata de batrana dacie). Ampartament destul de redus si spatiu restrans. Plastice in interior de proasta calitate si tari ca sa ma exprim altfel masina fiind foarte „plasticoasa”. Echpare standard saracacioasa. Avatajul lui Tico in 2018 este ca nu produce interes pentru samasari.

In incheierea acestui articol a-si avea o intrebare pentru cititori blogului. Daca v-ati cumpara un Daewoo Tico in 2018 si care ar fii motivele?