Review Toyota Corolla E110

Toyota Corolla E110

Salut, de data asta fac review la un model din clasa compactă produs de către compania Toyota, ci anume celebra Toyota Corolla E110 care a apărut in anul 1995 in Japonia si in 1997 a fost lansată in Europa, este a 8 generaţie de Toyota Corolla, un model mai rar întâlnit as putea spune un model exotic pe piaţa din România, in Europa este mai des întâlnit  cu toate ca modelul s-a „bucurat” de un succes mult mai mare pe pieţe din America de Nord, Australia, Asia si Oceania.

Toyota Corolla este maşina care a înregistrat cele mai mari vânzări din lume, dea lungul timpului a suferit diferite modificări de ordin tehnic si estetic, au fost modele si cu tracţiune fata si cu tracţiune spate in funcţie de generaţie. Toyota Corolla E110 a fost fabricata intre anii 1995 si 2002 in Japonia, doi  ani mai târziu in anul 1997 apare si pe piața Europeană unde in anul 2000 suferă un facelift si se introduc motoare noi. Toyota Corolla E110 este o model din clasa compactă care din punctul meu de vedere estetic este destul de urată, nu excelează la acest capitol, uitaţi-vă la cele 4 poze de mai jos.

Dacă luam poza 1 si o analizam avem să descoperim ca Toyota Corola E110 nu este frumoasă de loc, ba din contra este urâţică, partea frontală are două faruri principale mari si rotunde iar pe lângă cele două faruri mai sunt inca doua mici faruri pentru semnalizare, de aceia cei de la Toyota au făcut un facelift destul de rapid in  2000 unde modifica grila frontala si schimbă farurile rotunde cu faruri duble ovale acoperite de o singură bucata de sticla, in urma facelift-ului introduce si noi motorizări,  celebrele motoare VVTI si două motoare diesel common rail.

Poza1toyota corolla 1 e110

Poza:2

Toyota_Corolla_E110_front_20071025

Poza 3

toyota corolla3

Poza 4, interior:

toyota corolla4

 

sursă poza: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Toyota_Corolla_E110_front_20071025.jpg

Concurenta pe zona de maşinii compacte in anii in care Toyota Corolla E110 a fost produsă este acerbă, am să amintesc doar câţiva; VW Golf 4, Ford Focus 1, Opel Astra G, Mercedes A Class, etc. Toyota Corolla s-a produs in mai multe tipuri de caroserii hatchback in 2/3 usi un break 4/5 usi si un liftback in 4/5 usi.

Motoare prefacelift 1997-2000, pe benzină:

Motorul de 1.3 16 V, cu capacitatea cilindrică de 1332 cm³ (cod 4E-FE) l4, cu puterea de 86 CP/63 KW.
Motorul de 1.6 16 V, cu capacitatea cilindrică de 1598 cm³ (cod 4A-FE) l4, cu puterea de 110 CP/66 KW.
Motoare prefacelift 1997-2000,  motoare  diesel:

Motorul de 2.0 D , cu capacitatea cilindrică de 1975 cm³ (cod 2C-III) l4, cu puterea de 72 CP/53 KW.
Motoare facelift 2000, benzină:

Motorul de 1.4 16 V VVT-i, cu capacitatea cilindrică de 1332 cm³ (cod 4ZZ-FE)  l4, cu puterea de 97 CP/63 KW.
Motorul de 1.6 16 V VVT-i, cu capacitatea cilindrică de 1598 cm³ (cod 3ZZ-FE)  l4, cu puterea de 110 CP/81 KW.
Motorul de 1.8 16 V VVT-i, cu capacitatea cilindrică de 1798 cm³ l4, cu puterea de 135 CP/99 KW.
Motoare facelift 2000, diesel:

Motorul de 1.9 D-4D , cu capacitatea cilindrică de 1974 cm³ l4, cu puterea de 69CP/51 KW, motor turbo diesel cu injecţie common rail.
Motorul de 2.0 D-4D , cu capacitatea cilindrică de 1954 cm³ l4, cu puterea de 90CP/66 KW, motor turbo diesel cu injecţie common rail.
Toyota Corrola E110 are suspensie spate independentă, lucru care ajuta la o direcţie precisă si o suspensie mai fermă care preia mai bine denivelările, in general Toyota Corolla este un autoturism foarte fiabil care nu a avut foarte multe probleme si care are o întreagă istorie de generaţii in urmă lucru care a dus la cel mai vândut automobil din lume. A avut câţiva martori in bord aprinşi prezenti la motoarele pe benzină vvt-i a versiunii facelift (2000) din cauza unui software furnizat de Bosch pentru ECU Toyota.

La capitolul siguranţa Toyota Corolla E110 obţine 3 stele Euro NCAP, lucru destul de bun pentru perioada respectiva fiind considerat un rezultat peste medie. Pe piaţa europeană vine din start cu 2 airbag-uri, pentru şofer si pasager, centuri pretensionate, iar după facelift vor fii 4 airbag-uri 2 frontale pentru locurile din fata si doua laterale.

Evaluare/Analiză Toyota Corolla E110:

Avantaje

+ fiabilă

+ ieftină de întreţinut (nu neapărat in România, une nu prea găsim piese)

+ motoare pe benzină fiabile

+ prezentă într-o mulţime de topuri de fiabilitate

Puncte slabe

– direcţie dură

– design interior neconvingător cu materiale din plastic tari

– design exterior urât, îmbunătăţit după facelift 2000 cu toate ca nici facelift-ul nu este prea atrăgător.

 


In cazul achiziţionări unei Toyota Corolla E110, second hand trebuie să fiţi atenţi la:

cutia de viteze manuala in 6 trepte de pe motorul 1.3G6, ABS ciudat.
puterea exercitată de un motor cu rulaj mare.
probleme ale rulmenţilor de la roti si cu ECU maşinii
motoarele VVT-i pot începe să consume ulei, aproximativ 1l la 1000 de km de la un rulaj de 64.000 km.
probleme cu anumite şuruburi de îmbinare ansamblul franei si a butucului spate care pot fi mai slăbite, in cazuri extreme duc chiar la căderea rotii.

Explicaţie motoare vvt-i : VVT-i înseamnă sincronizarea variabilă a supapelor, ceea ce a dus la scăderea noxelor optimizarea consumului la turaţii reduse, creşterea puterii la turaţii crescute.

Sunt motoare cu performanţa crescuta fata de un motor pe benzina multi punct de aceiaşi capacitate să i-au un exemplu un motor 1.4 8v 75 cp renault/1.4 16v 75 Cp VW fata de un 1.4 16v vvt-i 97 cp Toyota. Ca să  explic mai plastic primim 2 motoare in 1, pana in 3000-3500 de ture se comporta ca un motor normal   de 1.4 8v 75 Cp chiar mai bine optimizat pentru consum (consuma un pic mai putin)  iar după 3.500  pană la 6000 de ture, curba de putere creste drastic scoţând cei 97 Cp din motorul de 1.4 crescând tot odată si consumul dar performanta este comparabila cu un motor cu capacitate cilindrică mai mare.

Pe piaţa de automobile second hand din România, Toyota Corolla E110 este destul de rara ne fiind un model foarte popular in România, modelul următor îl mai găsim dar dacă vrem să cumpărăm o Toyota Corolla E110 va trebuii să ne orientam către piaţa auto din Germania si alte tari Europene. Samsari de la noi din tara evita modelul cu pricina, ei axându-se pe modele mai populare si mai cerute de piaţa cu toate că Toyota Corolla E110 este un model fiabil. Practic pe lângă faptul că piaţa nu cere nici samsarii auto nu se omoară să aducă un modelul fiabil cu este Toyota Corolla E110 a producătorului Japonez, ei sprijinind tot odată si service-urile din România (trebuie să mănânce si ei o pâine).

Preţul de achiziţie ne fiind unul foarte ridicat cam de la 800 de euro in Germania in funcţie de rulaj, motorizare, ani de fabricaţie, dotări, etc.

Nu uitaţi să lăsaţi un comentariu, o impresie etc.