Review Škoda Felicia

      Review-ul lui Skoda Felicia este primul din categoria auto clasic, fiind un model proiectat si produs in anii 90 am considerat de cuviinta sa-l introduc in categoria auto clasic. Sper ca posesorilor si iubitorilor de masini sa le placa acest review si sa ma sustina in ceea ce fac pentru a mai face si alte review-uri. Este un review bun si ca punct de informare pentru viitorii cumparatori al acestui  model dar si pentru posesori si pasionati.

Eu consider modelul Felicia  ultimul „Mohican” Ceh al producatorului Skoda dupa preluarea de catre VW.

      Skoda Felicia este un automobil produs de catre compania Ceha Skoda din clasa mini, modelul a fost lansat in anul 1994 si produs pana in anul 2001. Din anul 1999 Skoda Felicia va avea un succesor pe Skoda Fabia care apare pe piata in anul 2000, ce este de remarcat la modelul Felicia este faptul ca este ultimul model cu „radacini” adanci ale inginerilor Cehi, ea fiind proiectata inainte de a fi preluata compania Skoda de catre constructorii nemti ai grupului VAG. Cu toate acestea si Skoda Felicia are piese comune si preluate de pe VW Golf III iar dupa facelift, preia si mai multe piese de la VW Golf III inclusiv motoare, astfel Skoda Felicia are si motoare de productie proprie si motoare de la VW. Totusi  Skoda Felicia este o versiune revizuita a  Skodei Favorit ce a fost produsa intre anii 1985 si 1995.

     Skoda Felicia este cum am spus mai sus ultimul automobil propriu produs de catre Cehi dupa preluarea de catre VW, proiectat pe propria platforma tehinca (797) dar imbunatatita cu piese de VW mai ales dupa facelift. Skoda Felicia are  motor transversal amplasat in fata cu tractiune fata iar transmisia se face cu ajutorul unei cuti de viteza manuala in 5 trepte, iar puntea spate dispune de suspensie rigida.

     Skoda Felicia este disponibila in mai multe variante de caroserie: hatchback , combi si pickup. Cu toate ca in momentul aparitiei Skodei Felicia producatorul Skoda nu se bucura de un succes prea grozav iar imaginea companiei nu era bine vazuta, însă lucrurile se vor schimba odata cu aparitaia  Skodei Octavia, dar asta este alta poveste ce va aparea in Review lui Octavia.

     Cu toate ca materialele si imaginea Skodei Felicia nu este precum cea a Skodei Octavia iar materialele sunt ieftine si plasticoase chiar daca are piese si elmente de la VW Golf 3, Skoda Felicia are avantajul unui spatiu interior destul de mare si este incapatoare chiar si pentru persoane mai inalte comparativ cu alte modele de masini din clasa sa, si nici la volumul portbagajului nu sta rau chiar si la varianta hayon.

     La capitolul siguranta Skoda Felicia nu a fost testata de catre cei de la EuroNcap dar dispune de airbag pentru sofer  si pentru pasagerul din fata, centuri pretensionate fata si ABS, iar pentru confort sunt modele de Felicia cu aer conditionat si interior velur. Anumite dotari devin standard dupa Facelift-ul din anul 1998 tot odata a cunoscut numeroase imbunatatiri calitative.

     Pe cine intereseaza Skoda Felicia în 2018? Cu siguranta nu cei pretetiosi, ci pe oamenii carora le plac masinile mai simple fara prea multa electronica la bord, mai mult mecanice ce pot mesterii la ele daca este nevoie dar si pasionatilor, incepatorilor si de ce nu saracilor care nu isi permit sa  achizitioneze si sa intretina o masina mai pretentioasa.

     Iar Skoda Felicia este o masina mai mult mecanica ce livreaza din plin o anumita bucurie oameniilor ce o detin.

 

Motoare Skoda Felicia

     Skoda Felicia a dispus de-a lungul ani-lor doar de motoare cu patru cilindri si in patru timpi racite cu apa si cu injectie de combustibil, amplasate pe puntea fata si dispuse transversal cu tractiunea in fata.

Motoare pe Benzina

1.3 mai exact 1.289 cc, 40 kW (54 CP) l4 8v OHV cu injectie mono punct, monotronic de la bosch,  produs intre ani 1994−1997 si identificat dupa cod Š 781.135B ce are  are un cuplu de 94 Nm atins la 3250 de rpm, specific ca blocul motor este facut din aluminiu.

1.3 mai exact 1.289 cc, 50 kW (67/68 CP) l4 8v OHV cu injectie mono punct, monotronic de la bosch,  produs intre ani 1994−1997 si identificat dupa cod Š 781.136B ce are  are un cuplu de 100 Nm atins la 3250 de rpm, specific ca blocul motor este facut din aluminiu.

1.3 mai exact 1.289 cc, 40 kW (54 CP) l4 8v OHV cu injectie multi punct (MPI) de la Siemens,  produs intre ani 1997−2001 si identificat dupa cod Š 781.135M ce are  are un cuplu de  99 Nm atins intre 2300 si 3750 de rpm, specific ca blocul motor este facut din aluminiu.

1.3 mai exact 1.289 cc, 50 kW (67/68 CP) l4 8v OHV cu injectie multi punct (MPI) de la Siemens,  produs intre ani 1997−2001 si identificat dupa cod Š 781.136M ce are un cuplu de  106 Nm atins intre 2300 si 3750 de rpm, specific ca blocul motor este facut din aluminiu.

1.6 mai exact 1.598, 55 kW (74/75 CP) l4 8v SOHC, injectie multi punct (MPI) produsa de Magneti Mareli, motor produs intre ani 1995−2001 si identificat dupa codurile AEF, are un cuplu de 137 Nm atins la 3500 de rpm, acest motor este preluat de la VW iar blocul motor este din fonta.

Motoare Diesel (motorina)

1.9 SDI mai exact 1.896, de 47 kW (64 CP) l4 SOHC PD (pompa-injector) cu injectie indirecta si aspiratie naturala, produs intre ani 1995-2000 si identificat dupa codul AEF are un cuplu de 124 Nm atins intre 2500-3500 de rpm, acest motor este preluat de la VW iar blocul motor este din fonta.

     Defectiuni frecvente Skoda Felicia.

    Tinand cont ca Felicia are 17 ani de cand nu se mai fabrica de-a lungul anilor sau constatat diferite defectiuni , am sa scriu din cele mai frecvente si importante defectiuni:

1. la motor pot aparea zgomote nedorite (mai ales la motoarele skoda de 1.3 unde produc zgomote dereglarea tachetilor hidraulici), garnituri de chiulase arse,

2. sau mai intalnit defecte ale pompei de combustibil,

3. probleme cu clapeta de acceleratie

4. imobilizatorul electronic mai poate creea neplaceri la fel si butucul unde intrea cheia de contact,

5. de-a lungul timpului s-a constatat ca au fost roase  furtunuri de racire si cabluri de la fisele de bujii de diferite rozatoare

6. sau mai constatat probleme din cauza sistemului de aprindere, a termoconductelor defecte, a bateriilor descarcate precoce, a ambreajelor uzate.

7. motoarele diesel preluate de la VW au creat probleme cu bujia incandescenta,

8. motoarele de 1.6 tot de la VW au avut probleme cu ruperea curelei de distributie deci atentie cand s-a efectuat schimbarea ei, etc.

     In mare cam astea sunt principalele probleme cu care sau confruntat proprietarii de Skoda Felicia, fara a da exemple si a enumera piese ce intra in categoria consumabilelor si a diverse-lor lichide ce trebuiesc schimbate la timp si/sau adaugate.

In continuare am sa pun cateva  videoclipuri de pe youtube cu Skoda Felicia:


     Skoda Felicia se gaseste pe piata auto second hand din Romania incepand cu un pret de pornire de la 400 de euro in functie de stare dar un exemplar bun de luat in calcul pentru o eventuala achizitie ar fi de la 600-700 de euro.

    In incheiere vreau sa spun ca, daca va placut like si share pe retelele de socializare sa vada si prietenii vostri astfel imi sustineti si imi incrajati munca sa scriu si alte articole.