Review Ford Focus1

Prima generaţie de Ford Focus (MK1) a luat naştere în anul 1998, fiind predecesorul lui Ford Escort. Ford Focus este un model din clasa compactă produs de Ford Motors Company, in anul 1999 câştigă titlul maşina anului in Europa. Ford Focus 1 are la activ peste 60 de premii câştigate in mai multe tari de pe mai multe Continente. Ford Focus 1 (MK1) s-a produs in Europa intre anii 1999 si 2004 in variante: hatchback, sedan, breack.

S-a remarcat printr-un aspect futurist pentru anii 2000, atât la exterior cat si la interior, având concurenţi precum VW Golf 4 si Opel Astra G.

Ford focus 1 dispune de o gama larga de motorizări, începând cu motorul pe benzina de 1.4 L I4 Zetec-SE 16V ce produce 55 kw si 75 Cp cu un cuplu de 123 Nm, pana aici nimic impresionant, similar din punct de vedere al puterii cu motorul de 1.4 L al celor de la VW (Golf 4).

Gama de motorizare continua cu motorul de 1.6 L I4 Zetec-SE 16V de 74 kw si 101 Cp, tot pe benzina ce se pretează mai bine din punct de vedere al performantelor dinamice si este mai echilibrat pentru toate tipurile de caroserie disponibile.

Urmează motorul de 1.8 L I4 Zetec-E 16V tot pe benzina de 84 kw, 114 Cp iar cuplul dezvolta 160 Nm, motorul are un comportament mai vioi dar cu un consum mai mare fata de „fraţii” mai mici.

Motorul de 2.0 L l4 Zetec-E 16V pe benzina de 96 kw, 130 Cp cu un cuplu 174 Nm, cel mai puternic motor pe benzina disponibil pe Ford Focus dar fara sa le includ pe cele de pe Focus-urile ST si RS.

Motorul Duratec ST de 2.0L pe benzina disponibil pe Focus ST dezvolta o putere de 127 kw si 170 Cp cu un cuplu de 196 Nm.

Cel mai puternic motor de pe Focus 1 este cel de pe Focus RS, motor Duratec RS 2.0 T un motor ce dispune de turbocompresor si dezvolta 215 Cp si 158 kw cu un cuplu de 310 Nm.

Ford focus încheie gama de motorizări cu doua propulsoare diesel, ambele de 1.8 L l4 Diesel unul TDDI si un TDCI.

Motorul de 1.8 Diesel TDDi este motor (Endura) cu injecţie directă ce dispune de turbocompresor cu intercooler ce dezvolta 66 kw, 90 Cp la un cuplu de 200 nm, motorul are implementat intercooler-ul pentru a reduce temperatura (și, prin urmare, crește densitatea) a aerului „încărcat”, sau comprimat din turbo, crescând astfel cantitatea de combustibil care poate fi injectată și arsă. Această combinaţie dintre turbocompresor si intercooler permite o eficienţă mai buna a motorului, mai multa putere (cp) si cuplu (Nm) si emisii mai scăzute comparativ cu un motor diesel cu injecţie directă dar fara turbocompresor.

Tehnologia folosită în construcţia motorului TDDI este similara motoarelor TDI simple fără PD (pompa distribuitor) celebre ale grupului VAG, tehnologia a fost dezvoltata prin anii 1980 si a fost făcută celebră în anii 90.

Dezavantajul motorului 1.8 TDDI este un motor mai putin rafinat si destul de zgomotos „precum un tractor” cu un consum de ulei mai crescut fata de un motor actual common rail.

Avantajul motorului 1.8 TDDI este un motor mai putin sensibil la motorina rezultând o fiabilitate mai crescuta a injectoarelor si a turbocompresorului. Motorul TDDI, cel mai fiabil diesel, nu necesita întreţinere decât foarte rar, iar consumabilele schimbate la timp îl duc lejer la 1 milion de km fara probleme (are distribuţie duala, lanţ + curea).

Motorul 1.8 Diesel TDCi (Duratec) este un motor cu injecţie directa common-rail ce dezvolta 85 kw, 116 Cp si cuplu de 250 Nm, este un motor mai rafinat ce produce un zgomot redus si dezvolta o putere mai mare, este mai eficient din punct de vedere al noxelor produse dar si al consumului de combustibil și ulei. Motorul TDCi a fost introdus o data cu faceliftul in anul 2001.

Ca dezavantaj motorul 1.8 TDCi prezintă sensibilitate crescuta la calitatea carburantului, ce poate duce la defecţiuni la injectoare sau la turbocompresor. Diferiţi posesori de ford focus cu motorul TDCi sau plâns de astfel de probleme deoarece este prima generaţie de motoare TDCi, ar fi de evitat motoarele din primi ani de viaţă pentru că motorul TDCI, are common-rail, si primele modele (2001-2002) au probleme cu injectoarele si volanta cu masa dubla.  După 2003 problemele s-au rezolvat si e un motor fiabil si silențios. Totuşi e un motor mai pretenţios la motorina din cauza pompei de înaltă presiune si a injectoarelor. Consumul la dieseluri astea e absolut rezonabil: 4.5% afara, 7 in oraş, 5.5% mediu.

Ca o paranteza, toţi producătorii de autoturisme bineînţeles cu câteva excepţii cu motoare diesel din prima sau a doua generaţie de common-rail au avut astfel de probleme fie din cauza unor deficienţe constructive în proiectarea motoarelor sau mai bine zis în proiectarea injecţiei common-rail fie din cauza motorinei de slaba calitate, în special cu motorizări sub 2000 cm3 dar nu exclud nici motorizări de peste 2000 cm3.

Ford Focus 1 si Ford Focus 1 facelift dispune de trei cuti de viteză, doua manuale una cu 5 viteze si una cu 6 viteze dar si o cutie automata cu 4 trepte de viteza.

focus 1

Ford Focus 1 primeşte un facelift in anul 2001 ce include un scurt retuş la botul maşinii iar semnalizarea este pusa pe farurile principale. Dotările sunt si ele actualizate pentru anul 2001 cu mai multe opţiuni după cum urmează:

  • Faruri revizuite cu indicatori de semnalizare integraţi și becuri principale și de întâlnire separate
  • Revizuit barele de protecție fără semnalizatoare, dar cu adăugarea de benzi detașabile protuberanța
  • Grila și lumini ceață superioare și inferioare revizuite
  • Faruri Xenon opționale
  • Opţional CD player cu magazie de 6-discuri
  • Opţional sistem de navigație
  • Opțional climatronic (clima automata cu afişaj digital)
  • Caracteristici ale unor niveluri de echipare schimbat
  • Consola centrala modificat cu suporturi pentru pahare din cauciuc
  • Diferite culori pentru bord
  • Scaune noi ornamente
  • Diferite finisaje de bord îmbunătăţite
  • Amortizare și iluminarea torpedoului
  • Culori noi
  • Apariţia motorul TDCi
  • Disponibilitatea pachetului de opțiuni adăugat si îmbunătăţit.

Sursa informaţiilor de dotări este http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Focus_ (first_generation).

Ford Focus 1 este prima maşină compacta dintre cele europene la care inginerii au pus o punte spate independenta, punte spate de tip multi-link care este un pic modificată pentru a putea fi adaptata pentru o maşină din clasa compacta.

Puntea spate este punctul forte al Fordului Focus fata de concurenţi, soluţia punţii independente da o direcţie mult mai precisă iar comportamentul pe viraje este mult mai relaxant. Focus are o stabilitate deosebita in viraje datorita suspensiei independente spate, cu braţe si bielete separate pentru fiecare roata. De asemenea, amortizoarele spate sânt pe gaz ceea ce asigură un raspuns rapid.      Ford Focus din punct de vedere al trenului de rulare si al comportamentului la condus este cea mai buna alegere pentru un condus lejer dar si pentru un condus putin mai sportiv, la asta ajuta si forma aerodinamica a botului ce asigura o stabilitate si viteză crescută.

Tot datorita suspensie independente pe puntea spate Focusul se face remarcat pentru un confort mai crescut la condus.

Stiu ca acum o sa fiu putin subiectiv față de Ford Focus dar si de cei de la Ford care au ridicat standardul când vine vorba de clasa compactă prin introducerea suspensiei independente, tot ei i-au forţat si pe conservatorii si economii VW si grupul VAG sa implementeze la următoarea generaţie de automobile din clasa compacta, ma refer la VW Golf V, suspensia independenta pe care tot cei de la Ford au vândut-o si nemţilor de la VW si grupului VAG.

Întotdeauna faceliftul aduce ceva îmbunătăţiri pe lângă cel de ordin estetic si mărirea gamei de dotări, îmbunătăţirile duc in general la rezolvarea unor vicii de construcţie făcute pe baza problemelor apărute de la momentul lansării până in momentul apariţiei facelift-ului, prin exploatare de către clienţii. Faceliftul înlătură o mare parte din probleme sau cele mai importante deficienţe dar si introducerea unor game noi de motoare.

Sfat, in general când va cumpăraţi un automobil second hand alegeţi variata facelift, acum revenind la Ford Focus 1 de preferat ar fi faceliftul dar este foarte buna si alegerea modelului de Focus pre-facelift acesta fiind in general considerat un model fiabil totuși pana în 2001 multe din ele au probleme cu rugina.

Siguranţa.

Prima generaţie Focus a obţinut in anul 1999 un calificativ de 4 stele din 5 pentru siguranţa pasagerilor și 2 din 4 stele pentru siguranţa pietonilor în testele făcute de cei de la EuroNCAP (69% frontal, 83% lateral, 28% pietoni).

Fiabilitate.

Ford Focus a fost declarat lider al pieţei auto din Germania în ceea ce priveşte fiabilitatea si calitatea (raport comunicat la sfârşitul lunii ianuarie 2002 de către TUV, institutul german de certificare a calităţii).

Evaluare Ford Focus 1

+ direcţie precisă

+ comportament foarte bun în viraje

+ suspensii confortabile

+ design atractiv

+ frane eficiente

 

– calitatea slaba a finisajelor interioare

– probleme la unele motoare TDCi, din primii ani (2001-2002)

– probleme cu rugina in partea de jos a maşinii si la baza uşilor si a pragurilor (bineînţeles la unele maşini, nu toate sunt afectate)

– consum măricel la motoarele pe benzina

Ford Focus 1 este destul de prezent pe piața auto second hand din România fiind comercializat de la un preț de pornire de aproximativ 1100 de Euro, acest model este prezent si in târgurile auto din România mare atenţie la samsarii care le comercializează.

Dacă am omis ceva sau aveţi ceva de adăugat la articol ori de criticat lăsaţi un comentariu, lectura plăcută.